Dasar e-Penyertaan bertujuan untuk membudayakan penglibatan dan sumbangan warga untuk meningkatkan perkhidmatan yang disediakan oleh SPPP, dan seterusnya memastikan kepuasan pelanggan. Penglibatan bersama warga mereka membolehkan kerajaan menyelami perspektif yang lebih luas, sumber-sumber maklumat, dan penyelesaian yang berpotensi memperbaiki segala keputusan dan perkhidmatan. Ia juga menyediakan asas kepada hubungan yang produktif, dialog dan perbincangan yang lebih baik, dan lebih utama lagi, tadbir urus yang lebih mantap.
Objektif e-Penyertaan adalah untuk melibatkan masyarakat dalam dasar pembangunan dan proses membuat keputusan melalui penggunaan teknologi maklumat dan komunikasi. Saluran komunikasi termasuk Kaji Selidik Kepuasan, Perundingan Awam, Borang Maklum Balas, Undian Pendapat, Emel dan Laman-laman Rangkaian Sosial NRE seperti Facebook dan Twitter.
Terma dan syarat e-Penyertaan:
This page is under maintenance.
This page is under maintenance.
This page is under maintenance.